RUS | GER | ENG

8 października 2021 Wycieczka na Rynek Krakowa - Gr. III
[]
Zobacz galerię

W piątek dzieci z grupy III brały udział w programie „Bądź turystą w swoim mieście”. Zwiedzanie naszego miasta rozpoczęliśmy słuchając hejnału na Rynku Krakowskim. Tam też czekała na nas pani Ewa, przewodnik Biura Przewodnickiego Stowarzyszenia Oświatowego „Zamek Królewski w Krakowie”.

Pani Ewa oprowadziła nas po rynku i w ciekawy sposób opowiedziała legendę o wieżach Kościoła Mariackiego, o Pałacu Krzysztofory, o krakowskich gołębiach i o panu Twardowskim. Podczas słuchania legend dzieci obserwowały zabytki jak również piękne ilustracje legend.

Następnie udaliśmy się na Wzgórze Wawelskie, gdzie wysłuchaliśmy legendy o Krakusie, Wandzie i o Smoku Wawelskim. Po wypiciu ciepłego napoju, udaliśmy się na poszukiwanie jamy smoka. Wszyscy dzielnie zeszliśmy po schodach i oglądaliśmy wapienną jaskinię wyżłobioną przez wodę. Szukaliśmy tam smoka, ale okazało się że wyszedł i ustawił się na wapiennym wzgórzu. Powitał nas ziejącym ogniem. W tym miejscu nasza wycieczka zakończyła się. Zmęczeni ale pełni wrażeń wróciliśmy na obiad do przedszkola.

Składamy serdeczne podziękowanie dla pani przewodnik Ewy, która w ciekawy i zrozumiały dla dzieci sposób przybliżyła historię i legendy naszego miasta.